Loga samochodów najpopularniejszych marek – historia i znaczenie

Loga samochodów najpopularniejszych marek – historia i znaczenie

Symbolem każdej marki samochodowej jest jej logo. To ono pozwala zidentyfikować dany pojazd. Przez lata logotypy najpopularniejszych firm przechodziły transformacje. Często za nimi kryją się ciekawe historie. Poznaj je razem z nami.

Logo samochodów – niezbędne do identyfikacji marki

Każde auto ma na swojej masce logo. Jednak to coś więcej niż kolejny znaczek. Dzięki temu możliwe jest rozpoznanie danego pojazdu. Już od dawna nie znajdują się one tylko na samochodzie. Koncerny samochodowe produkują również mnóstwo gadżetów dla swoich fanów. Dzięki temu mogą dostarczyć swoim fanom produkty sygnowane logiem auta. Dzisiaj logo ma charakter komercyjny, jednak w powstawaniu logotypów największych marek często towarzyszą ciekawe historie. Warto je poznać!

Ferrari

Loga samochodów najpopularniejszych marek – historia i znaczenie

Czarny koń na żółtym tle oraz barwy włoskiej flagi – logo aut Ferrari jest jednym z najpopularniejszych na świecie. Znajduje się ono nie tylko na samochodach, ale też na perfumach, butach, odzieży i innych gadżetach powiązanych z tą włoską marką. Jego powstanie ma związek z włoskim pilotem Francesco Baraccą, który na kadłubie swojego samolotu narysował właśnie czarnego, wierzgającego rumaka. Ten symbol wykorzystał Enzo Ferrari i umieścił go na produkowanych przez siebie pojazdach.

Porsche

Logo Porsche - historia i znaczenie

Znaczki aut są często powiązane z historią regionu, z którego dana marka się wywodzi. Nie inaczej jest w przypadku Porsche. Logo tej firmy przedstawione jest w kształcie herbu. Znajduje się na nim czarny, biegnący koń – element z herbu Stuttgartu, czyli miasta, z którego pochodzi firma. Ponadto znajdują się na nim poroże jelenia – z herbu regionu Badenia-Wirtenbergia. Na logotypie Porsche umieszczone są także kolory flagi Niemiec. Jeśli chcesz jeździć Porsche to możesz to zrobić i to bez wydawania fortuny. Sprawdź nasze propozycje aut sportowych do 100 tys. złotych.

Lamborghini

Logo lamborghini - najpopularniejsze logo

Z powstaniem tego loga wiąże się historia dotycząca znaku zodiaku. Ferruccio Lamborghini był zodiakalnym bykiem i postanowił właśnie to zwierze umieścić w logotypie swojej marki. To właśnie złoty byk na czarnym tle występuje na modelach Gallardo, Huracan czy Ursus.

Mercedes

Logo Mercedes-benz - cała historia

Trójramienna gwiazda to jeden z najbardziej znanych symboli w światowej motoryzacji. Wzięła się z tego, że Gottlieb Daimler, czyli jeden z twórców marki Mercedes, narysował ją na karcie pocztowej wysłanej do żony i podpisał, że będzie to symbol jego fabryki. Trójramienna gwiazda miała symbolizować kierunki rozwoju firmy (samochody, samoloty, łodzie). Ten symbol jest znany już od 1909 roku.

BMW

Logo BMW - historia marki i znaczenie logo

To topowa marka w Niemczech, która jest znana na całym świecie. W jej logo znajduje się biało-niebieska szachownica. Jeśli chodzi o jej pochodzenie to symbolizuje ona dwie rzeczy. Kolory nawiązują do flagi Bawarii oraz do obracających się śmigieł samolotu. Ma to związek z firmą RAPP Motorenwerke, która produkowała silniki samolotowe a później przekształciła się w BMW.

Volkswagen

Logo Volkswagen - znaczenie

Logo tej marki składa się z liter V (Volk – naród) oraz W (wagen – samochód). Połączenie tych dwóch liter ma symbolizować auto dla ludu. Pierwotnie logo było otoczone śmigłami wiatraka, przez co przypominało swastykę. Po 1939 roku elementy wiatraka zostały usunięte, ale literki V i W pozostały aż do dzisiaj.

Skoda

Logo skoda - najpopularniejsze logo

Czeska marka ma również bardzo ciekawe logo. Na pierwszy rzut oka trudno rozpoznać, co się w nim znajduje. Loga samochodowe Skody nawiązują do podróży założyciela tej marki do Ameryki Południowej. Przedstawiają one indiańską strzałę wpisaną w okręg. Ma to być symbol wolności, szybkości i nowoczesności. Przez lata znaczki marek samochodów się zmieniały a Skoda nadal ma ten sam symbol.

Jak widzisz historia motoryzacji jest pisana przez różne sytuacje w życiu. Dlatego też warto poznać jak powstawały marki samochodów. Logo każdej z nich jest mocno wpisane w proces tworzenia i często przedstawia wartości, którymi dana firma chce się kierować. Warto je znać!

 


Zobacz inne aktualności